Mosty 3
Na pierwszym planie, ten seledynowy (?), to most Powstańców Śląskich. Wcześniej w tym miejscu znajdował się Most Krakusa, który był zdecydowanie bardziej atrakcyjny pod kątem architektonicznym i każdym innym. Ten pochodzi z lat 70.
Pociąg (do Wieliczki najpewniej) pokonuje most kolejowy na linii średnicowej (znajdujący się jakieś 130 metrów za tym pierwszym). Pierwsza przeprawa powstała tu już w 1856 roku i umożliwiła połączenia kolejowe między Krakowem a Dębicą. A następnie Rzeszowem, Przemyślem, Lwowem i w końcu Brodami. Natenczas była to linia kolejowa austriackiej Cesarsko-Królewskiej Wschodniej Kolei Państwowej (k.k. Őstliche Staatsbahn).
W tle widać fragment mostu Kotlarskiego otwartego pod koniec 2001 roku. Dziewięć lat później dodano mu tory tramwajowe i otwarto tym samym linię na Mały Płaszów.
A poniżej? Ludzie cieszący się ładnym weekendem :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz