wtorek, 24 października 2017

[1000] !

Fragment osiedla Kolorowego i Alei Jana Pawła II - zdjęcie nr 1000

Jest i tysiąc. Najpierw blog miał istnieć miesiąc, potem do stu zdjęć, a potem jakoś samo poszło i tak przez trzynaście lat. Dokładnie trzynaście, bo dziś są urodziny bloga. Myślałem nad tym co tu dać z okazji tego podwójnego święta i miałem nawet koncepcję, że Kraków i w ogóle wow - taka fota, ale w końcu wygrał powrót do korzeni i zdjęcie, które równie dobrze mogłoby mieć tytuł [0001bis]. Bo mimo wszystko wciąż chcę właśnie tak prowadzić tego fotobloga - on nigdy nie miał być wow, z pięknymi zdjęciami tego królewskiego miasta, które wszyscy dobrze znają. Kraków ma piękny Rynek, cudowne Podgórze, malownicze Planty i klimatyczny Kazimierz, ale to miasto to coś więcej niż te turystyczne rejony. Wiem, że się powtarzam, ale dla mnie to ważne, zwłaszcza, że widzę jak nieturystyczne dzielnice są traktowane tylko jako betonowe sypialnie, gdzie poza blokami absolutnie nic nie ma. A to nie jest prawdą. Do tego dochodzi krzywdzący stereotyp dotyczący Nowej Huty, ale to temat rzeka. Na szczęście to się powoli zmienia za sprawą wielu stron i fanpejdży (to tak się pisze?) na facebooku, które pokazują inną twarz Krakowa i jego dzielnic. Tę, którą ja tu pokazuje od trzynastu lat. I zamierzam to ciągnąć dalej - mniej lub bardziej regularnie - bo Kraków wciąż się zmienia i przekształca. Czasem idzie się zachwycić, czasem napisać pismo do magistratu z pytaniem WTF?, jednak ja wciąż te zmiany chce dokumentować. Jak w tym przypadku - na zdjęciach [0001], [0453] i [1000]. To zwykłe, codzienne miejsce, a tyle zmian i być może to nie koniec. Zatem jestem, a Kraków ze swoimi osiemnastoma dzielnicami stoi przede mną otwarty. Niestety zbliża się najpodlejszy okres w całym roku, więc tradycyjnie częstotliwość wpisów może spaść. Taki mamy klimat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz